Kurkkaa myös somekanavat alla olevista ikoneista! <3
Vinkkejä korkokenkien käyttöön
Kauneus ja muoti

5 VINKKIÄ KORKOKENKIEN KÄYTTÖÖN

Kevään tullen on ihana vaihtaa umpinaiset nilkkurit ja saappaat korkokenkiin ja avokkaisiin. Jos on koko talven kävellyt tasapohjaisilla kengillä, voi korkokenkiin vaihtaminen olla yllättävän hankalaa jalan ollessa tottunut mukaviin kenkiin. Kerromme hyviä vinkkejä korkokenkien käyttöön, joiden avulla löydät oikeasti korkokengät, jotka ovat hyvät jalassa ja saat lisää käyttömukavuutta niihin kenkiin, jotka ovat aivan upeat, mutta jotka alkavat sattua jaloissa. Valitettavasti meiltä jokaiselta taitaa juuri tällaiset kengät löytyä kaapista! Kun ostat kenkiä, kannattaa mitata kuinka pitkä matka on korosta on kengän pohjaan. Jos tämä mitta on yli 3 senttimetriä, ovat kengät huomattavasti miellyttävämmät jaloissa kuin ne kengät, joissa tämä mitta jää alle kolmen sentin.

Vinkkejä korkokenkien käyttöön

Käyttömukavuutta parantaa yksinkertainen niksi; teippaa keskimmäinen ja nimetön varvas yhteen esimerkiksi urheiluteipillä, jolloin hermo, joka kulkee näiden varpaiden välissä rasittuu vähemmän ja ei aiheuta kipua. Tämä kikka toimii tietenkin parhaiten korkokengissä, joissa teippaus ei jää näkyviin. Urheiluteipillä pystyy myös teippaamaan kantapään, jos pelkona on rakkojen syntyminen uusista kengistä. Toinen tapa välttää rakkoja on levittää kantapäihin tai niihin kohtiin mihin uskot rakon tulevan, vaseliinia tai kirkasta deodoranttia, jolloin kitka vähenee ja rakot eivät synny niin helposti. Apteekeissa on myös saatavilla tähän tarkoitukseen suunniteltuja rakonestopuikkoja.

Vinkkejä korkokenkien käyttöön

Jos tietää, että kenkiä tulee pidettyä pitkät ajat jalassa, kannattaa ehdottomasti ostaa korkokengille tarkoitetut pehmusteet päkiän alle. Nämä estävät myös jalkaa liukumasta kenkää pitkin jalan hiotessa. Hätätapauksessa voi testata pikkuhousunsuojan teippaamista kengän pohjaan, joka samalla  pehmustaa päkiää ja estää jalkojen liukumisen. Tällöin tulee muistaa vain se, ettei kenkiä kannata ottaa pois jalasta!

Vinkkejä korkokenkien käyttöön

Koroilla kävellessä tulee usein sipsuteltua pelkillä varpailla, joka korostaa painon keskittymistä päkiöille yhä entisestään. Keskity kävellessäsi astumaan kannalta varpaille, jolloin paino jakautuu tasaisemmin ja kävely muuttuu paljon vakaammaksi ja tunnet olosi varmemmaksi koroilla. Loppujen lopuksi, mitä enemmän käytät korkokenkiä, sitä enemmän jalat tottuvat niihin ja niiden käyttäminen helpottuu!

This article has 4 comments

  1. Nora

    Kiitos vinkeistä! Mulla on ollut noita päkiäpehmusteita käytössä, mutta tuo varpaiden teippauskikka tuli uutena. Pitääpä testata kevään juhlissa! Kiitos 🙂

    Terkuin Nora / http://dreamerachiever.com

    • Suvi Saranki
      Suvi Saranki

      Kiitos Nora kommentista! 🙂 Teippauskikkaa kannattaa ehdottomasti testata! 🙂 Itselläni ainakin on vähentänyt kipuja! 🙂 Mukavaa vappua! 🙂

  2. Viv

    Kiitos vinkeistä! Täälä menee kanssa tuo teippauskikka testiin. :] Vanhemmiten on laiskistunut sen verran, ettei arkena tule vedettyä enää korkoja jalkaan. Viikonlopun menotkin alkavat olemaan niin harvassa, ettei jalat pääse enää samalla tavalla tottumaan ”epämukavimpiin” kenkiin. Kaikki mahdolliset niksit ovat siis tervetulleita – ei ihan kuitenkaan viitsisi käydä botoxia laitattamassa päkiöihin. :p

    • Katariina Helén

      Kiitos kommentista! Ihana kuulla, että nämä vinkit tulivat tarpeeseen. Toivottavasti näistä nikseistä on apua jatkossa. 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

X