Kurkkaa myös somekanavat alla olevista ikoneista! <3
Uraboostaus

NÄIDEN MITTAREIDEN AVULLA KASVATAT JA PARANNAT BLOGIASI!

Koen, että mittaaminen on kaiken yritystoiminnan lähtökohta. Olen vahvasti sitä mieltä, että samoin kuin yrityksen toimintaa mitataan KPI:lla (Key Performance Indicator) niin tulisi tehdä myös jokaisen blogin kohdalla. Mille perustan väitteeni? Mittaamisen avulla ymmärrät paremmin kokonaiskuvaa, näet objektiivisesti blogisi tämän hetken tilanteen ja pystyt helpommin päästä kiinni pullonkauloihin, eli niihin haastekohtiin omassa blogissasi. Onneen ei ole oikotietä; jos et ymmärrä kokonaiskuvaa, on yksittäisten kikkakolmosten käyttö turhaa. Rakenna siis blogillesi vahva perusta, mittaa, dokumentoi ja analysoi. Etsi sudenkuopat ja keksi niihin ratkaisut.

Datan vertailu ja mittaaminen on mahdollista erilaisin työkaluin. Digitalisaatio on luonut informaatioähkyn, mutta toisaalta se on myös mahdollistanut ja tuonut lähemmäksi erilaiset keinot mitata eri asioita. Lähes kaikkeen, mitä haluat mitata, löytyy jonkunlainen sovellus tai sivusto. Tässä postauksessa en esittele Google Analyticsiä, koska oletan, että se on lähes kaikille tuttu ja mielestäni hieman turha mainita. Olen alle kerännyt mittareita, joita itse käytän, mutta jotka eivät ole kaikki niin tunnettuja.

1. Brandsome – seuraa suosiotasi sosiaalisessa mediassa.

Brandsome kerää tiedot somekanavistasi ja vertaa niitä muihin samalla alalla toimiviin. Brandsomen avulla pystyt vaivatta seuraamaan kuinka somekanavasi keräävät tykkäyksiä viikko toisensa jälkeen. Omat tietoni löytyvät tästä.

LATAA ILMAINEN SÄÄSTÄMISEN OPAS ALTA: 

2.Facebookia analysoiva Likealyzer

On siinä mielessä hyvä työkalu, että se kertoo hyvin tarkasti miten pystyt optimoimaan Facebook-sivuasi. Likealyzer-sivustolle syötät oman Facebook-sivusi ja sivusto antaa valmiit suosittelut, miten pystyt parantamaan Facebook-sivuasi. Suosittelut DailyChic.fi Facebookille olivat:

Publish posts more often.
Create more engaging posts.
Review the length of your posts.
Publish more photos.
Ask more questions to your fans.

Sovellus antaa hyödyllistä ja konkreettista informaatiota hallinnoidun Facebook-sivun ylläpitoon. Näiden tietojen avulla pystyt optimoimaan omaa Facebook-sivuasi niin, että sitoutumisasteesi nousee ja pystyt sitouttamaan enemmän faneja sivustoosi.

3. Social Bluebook – kuinka paljon pyydät yhteistyöstä?

Social Bluebookiin syötetään myöskin omat somekanavat sekä blogin osoite ja sivusto analysoi kuinka paljon voi pyytää palkkiota blogiyhteistöistä. Jos koet ongelmaksi hinnoittelun, voit hyvin käyttää Social Bluebookia hinnoittelun pohjana. Huomioi, että Social Bluebookin antamat arvot koskevat vain blogi- ja somenäkyvyyttäsi. Palvelu ei laske hintaa tehtävälle työlle, eli Social Bluebookin antaman summan lisäksi sinun tulee laskea yhteistyöhön tuntipalkka työstä (mm. kirjoittaminen ja kuvaaminen).

LUE MYÖS: KUINKA SAIN NOSTETTUA BLOGIN KÄVIJÄMÄÄRÄÄ 263,77 % KUUKAUDESSA?

LUE MYÖS: 9 KUUKAUDESSA TÄYSIPÄIVÄISEKSI BLOGGAAJAKSI: RAHALLISET TAVOITTEET

LUE MYÖS: 9 KUUKAUDESSA TÄYSIPÄIVÄISEKSI BLOGGAAJAKSI: BLOGGAAMISESTA AMMATTI?

4. SEMrush –  kuinka paljon liikennettä ja paljonko sen arvo on?

SEMrush oli minulle uusi tuttavuus, nostin sen kuitenkin esille sillä sivusto vaikutti antavan paljon informaatiota koskien dataa. Sovellus kertoo muun muassa kuinka monella hakusanalla pääset Googlen hakutuloksissa ensimmäiseksi sekä kuinka moni sivusto linkkaa sivuillesi. Erittäin arvokasta tietoa, jos ymmärtää hiukankaan hakukoneoptimoinnista. SEMrushiin aion tutustua vielä enemmän.

Kerro ihmeessä, oliko postaus hyödyllinen. Mitä mittareita itse käytät? Itse etsin hyvää työkalua Instagramin analysoimiseen. Tiedätkö sopivan? Kirjoita kommentteihin 🙂

Suvi Saranki

DailyChic - Fashion & Lifestyle by Suvi Saranki on blogi, jonka ideana on tarjota vinkkejä ja neuvoja kauniiseen arkeen! Oman elämänsä Martha Stewartin intohimoina elämässä ovat yrittäjyys ja liiketoiminta, sijoittaminen, DIY, korkeat korkokengät, eläimet, muoti, kauneus, hyvä ruoka ja matkustus.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

X